«
»
09/18/2015

Reklamy w Gmail już dostępne dla każdego!

Bezpłatna wycena pozycjonowania Twojej strony www

Zastanawiasz się ile może kosztować pozycjonowanie Twojej strony internetowej? Wyślij do nas wiadomość - zazwyczaj odpowiadamy w ciągu kilku godzin!

Proszę o wycenę!

W tym artykule:

Na oficjalnym blogu Google AdWords pojawiła się informacja, iż reklamy natywne w Gmailu są już dostępne dla każdego reklamodawcy za pomocą systemu AdWords. Zastąpiły one dobrze wszystkim znane reklamy linków sponsorowanych jakie pojawiały się w interfejsie Gmaila, dzięki czemu samych reklam jest obecnie znacznie mniej. Nowe natywne reklamy wyglądem przypominają wiadomości e-mail zarówno w postaci domyślnej jak i rozwiniętej. Tworzenie kampanii w Gmailu nie różni się szczególnie od zwykłych linków sponsorowanych. Należy utworzyć kampanię w sieci reklamowej, a następnie wybrać reklalmy w Gmailu w Galerii reklam. Tutaj jednak zaczynają się różnice, kreacje reklam w Gmailu składają się bowiem z dwóch osobnych elementów: Reklama zwinięta - jest to widok, który do przypomina wyglądem wiadomości e-mail. Jest on dostosowany wizualnie do stylu skrzynki odbiorczej. Jego działanie polega na zachęceniu użytkownika do zapoznania się z właściwą treścią znajdującą się w Reklamie rozwiniętej. Reklama rozwinięta - właściwa treść reklamowa zajmująca powierzchnię całej strony, która jest odwzorowaniem tematycznym i graficznym strony docelowej. Każde kliknięcie w reklamę rozwiniętą jest bezpłatne, opłaty naliczane są wyłącznie za kliki w reklamy zwinięte. reklamy natywne w gmailureklamy natywne w gmailu 2 Tworząc kreacje reklamowe dostępne jest wiele różnorodnych szablonów reklam dla Gmaila. Dozwolone jest tworzenie reklamy składającej się z:
  • pojedynczego obrazka,
  • obrazu z opisem i przyciskiem CTA (wezwanie do działania)
  • prezentacji wielu produktów jednocześnie
Najbardziej jednak interesujący jest format niestandardowej reklamy HTML, która udostępnia zdecydowanie najwięcej możliwośći do konfiguracji treści. Można w niej umieszczać wideo, formularze, klikalne numery telefonu oraz linki i wezwania do działania. Taka opcja zdecydowanie ucieszy reklamodawców, którzy cenią sobie swobodę w kreowaniu swoich przekazów promocyjnych, oraz tych, którym szczególnie zależy na budowaniu listy leadów. Wykorzystanie formularzy pozwala na "umieszczenie landing page" bezpośrednio w wiadomości eliminując jeden krok w pozyskaniu klienta. reklamy html w gmailu Należy jednak pamiętać o tym, że reklamy nie są wyświetlane tym użytkownikom, którzy korzystają z płatnych Gmail for Work, która jest częścią pakietu Google Apps for Work.
Kamil Winiszewski
Kamil Winiszewski
Pasjonat ogólnopojętego marketingu internetowego. Od wielu lat zajmuje się SEO ale przez strach przed efektem Dunninga-Krugera nie ma śmiałości nazywania się ekspertem.

Powiązane wpisy

Zarezerwuj termin

bezpłatnej konsultacji SEO ze specjalistą

Wyślij formularz