Na platformie Google AdWords niebawem pojawi się nowa możliwość kierowania reklam. Początkowo mówiło się tylko o sieci reklamowej (Google Display Network) oraz o linkach sponsorowanych, ale w ostatnich dniach oficjalnie potwierdzono iż możliwości te obejmą także serwis YouTube oraz Gmail.
Dotychczas reklamodawcy mogli kierować swoje reklamy na poszczególnych użytkowników za pośrednictwem metod takich jak kryteria behawioralne, tematyczne oraz remarketing. Wraz z pojawieniem się nowej opcji Customer Match marketerzy otrzymają nowe narzędzie, które umożliwi im powiązanie bazy adresów e-mail z kampaniami w Google AdWords.
Jak działa Customer Match w Google AdWords?
Zasada działania Customer Match jest prosta, poprzez panel AdWords należy zaimportować listę adresów e-mail, system Google powiąże owe adresy z zarejestrowanymi kontami w Google (np. YouTube, Gmail, etc.) i stworzy docelową grupę odbiorców. Jest to rozwiązanie analogiczne do stosowanego już od pewnego czasu Custom Audience na Facebooku. Warto zauważyć, iż po zaimportowaniu, adresy e-mail zostaną ukryte i marketerzy nie będą mieli możliwość śledzenia, który użytkownik wchodził w interakcję z reklamami (kilki, rozwinięcia, etc.).
Nieograniczone możliwości w AdWords
Rozwiązanie to jest szczególnie atrakcyjne dla firm, które posiadają duże bazy adresów e-mail, np. sklepy internetowe. Dzięki zastosowaniu nowego narzędzia w Google AdWords uzyskają oni możliwość kierowania reklam do precyzyjnej grupy docelowej na wielu różnych urządzeniach. Klienci posiadający konta w Google, zazwyczaj korzystają z niego multiplatformowo, np. oglądając filmy na YouTube, korzystając z Gmaila oraz kont w telefonach z systemem Android. Customer Match otworzy marketerom szerokie okno nowych możliwości, których ograniczenia będą nakreślane tylko przez ich kreatywność.
Jak donosi samo Google, Customer Match zagości na wszystkich kontach globalnie w ciągu najbliższych tygodni.
Kamil Winiszewski
Pasjonat ogólnopojętego marketingu internetowego. Od wielu lat zajmuje się SEO ale przez strach przed efektem Dunninga-Krugera nie ma śmiałości nazywania się ekspertem.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Always active
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.