«
»
02/20/2016

Google Adwords przechodzi (r)ewolucję – co to oznacza dla reklamodawców?

Bezpłatna wycena pozycjonowania Twojej strony www

Zastanawiasz się ile może kosztować pozycjonowanie Twojej strony internetowej? Wyślij do nas wiadomość - zazwyczaj odpowiadamy w ciągu kilku godzin!

Proszę o wycenę!

W tym artykule:

Google oficjalnie potwierdziło iż rozpoczął się właśnie proces wyłączania wyświetlania reklam po prawej stronie wyników wyszukiwarki. Jest to następstwem prowadzonych przez nich badań dotyczących prezentacji czterech, zamiast trzech, reklam AdWords nad wynikami. Każdemu kto miał styczność ze środowiskiem reklamowym Google nie trzeba chyba tłumaczyć jak duży wpływ może to mieć zarówno dla użytkowników jak i samych reklamodawców.

Wyjątek od reguły

Zgodnie z tym co napisałem powyżej, linki sponsorowane w prawej kolumnie wyszukiwarki nie będą już pokazywały się po wpisaniu interesujących nas fraz. Jest jednak pewnien wyjątek od tej zasady. Dotyczy on reklam produktowych prezentujących tabelę konkretnych produków.

Cztery linki sponsorowane w AdWords

Po wyłączeniu reklam w prawej kolumnie nastąpi włączenie możliwości pokazania dodatkowej (czwartej) kreacji nad lub pod wynikami wyszukiwań. Jest to jednak uzależnione od tego, jak bardzo nastawiona na zakup będzie wpisana fraza. Zapytania ogólne jak np. "jak reklamować się w Google" nie spowodują wyświetlenia czwartej reklamy, natomiast np. "linki sponsorowane Poznań" już powinny. Decyduje o tym prawdopodobieństwo dokonania zakupu (szerzej rozumianego jako konwersja) przez użytkownika. Im wyższe tym większa szansa na wyświetlenie czterech reklam AdWords.

Ile będzie kosztowała reklama w AdWords?

Opisywana zmiana zapewne będzie miała bardzo duży wpływ na walkę o wyższą pozycję reklamy (i wyższy wynik jakości), a co za tym idzie, wysoce prawdopodobne jest, że stawki za kliknięcia w linki sponsorowane (CPC) będą rosły. Kolejną konsekwencją będzie coraz większa konkurencja między reklamodawcami (oraz agencjami SEM). Umiejętności i znajomość środowiska Google AdWords będzie miała jeszcze większy wpływ na efekty osiągane przez prowadzone kampanie w linkach sponsorowanych.
Kamil Winiszewski
Kamil Winiszewski
Pasjonat ogólnopojętego marketingu internetowego. Od wielu lat zajmuje się SEO ale przez strach przed efektem Dunninga-Krugera nie ma śmiałości nazywania się ekspertem.

Powiązane wpisy

Zarezerwuj termin

bezpłatnej konsultacji SEO ze specjalistą

Wyślij formularz