Audyt SEO strony internetowej

Chcę uzyskać audyt mojej strony!
Audyt SEO stron internetowych

Audyt SEO jest jak coroczny przegląd samochodu. Wskazuje elementy do poprawy i pozwala upewnić się, że ze stroną wszystko jest w porządku!

Dlaczego audyt SEO jest tak ważny dla marketingu?

Wspomnieliśmy już, że audyt SEO jest jak coroczne badanie techniczne samochodu. Regularne badanie stanu witryny ma niebagatelne znaczenie dla skuteczności działań marketingowych. SEO to nie tylko pozycjonowanie, ale jak mówi definicja jest to optymalizacja strony pod wyszukiwarki (Search Engine Optimization). Pozycjonując stronę internetową lub prowadząc kampanie reklamowe w internecie chcemy, aby generowały jak największe zyski. Na podobnej zasadzie działa dzisiaj algorytm Google. Celem wyszukiwarki Google jest wyświetlenie użytkownikowi możliwie najlepszych wyników wyszukiwania. Algorytm od lat mocno ewoluuje, dzisiaj podczas oceny strony brane jest wiele różnych czynników. Google coraz mocniej zwraca uwagę nie tylko na czynniki takie jak backlinki ale także kieruje uwagę na przystępność informacji, szybkość i wydajność strony internetowej. Audyt SEO zawiera kompletną informację na temat strony internetowej, od profilu linków aż po precyzyjne informacje na temat wydajności i problemów do rozwiązania, które mają wpływ na skuteczność strony. Właśnie dlatego jest on tak istotny dla marketingu.

W audycie SEO otrzymasz kompletną analizę czynników:

Profil linków zew.

W pozycjonowaniu strony internetowej kluczowe są linki prowadzące do naszej witryny. Niestety nie każdy link jest dobry. Linki z portali o dobrej renomie podnoszą wartość natomiast linki np. ze spamowych serwisów internetowych mogą znacząco ograniczać widoczność strony!

Reputacja domeny

Reputacja domeny to również jeden z kluczowych elementów pozycjonowania. Składa się na nią wiele różnych czynników, jednym z głównych jest profil linków zewnętrznych a także linki wew. strony prowadzące do serwisów zewn. W skrócie, ważne jest kto linkuje do nas, a do kogo linkujemy my.

Widoczności strony (słowa kluczowe)

Każda strona internetowa, która nie jest całkowicie nowa posiada już zbiór fraz kluczowych, na które Google wyświetla ją w wyszukiwarce. Dogłębna analiza tego zbioru pozwala określić czy prowadzone działania idą w dobrym kierunku i czy strona nie wyświetla się na frazy całkowicie niezwiązane z firmą.

Czynników techniczne

Analiza techniczna strony stanowi fundament do optymalizacji jej pod wyszukiwarki. Strony nie powinny zawierać błędów w kodzie, powinny wykorzystywać nowe technologie i działać wydajnie. W praktyce niestety wiele witryn (nawet nowych) nie spełnia tych wymagań. Stale rozwijająca się technologia sprawia, że strony, które nie są na bieżąco aktualizowane będą traciły względem nowocześniejszych witryn.

Wydajność strony

Jeszcze kilka lat temu wydajność strony, prędkość ładowania nie były tak istotne. Obecnie, kiedy głównym urządzeniem z którego korzystamy przeglądając internet jest smartfon prędkości ładowania, czasy renderowania i uzyskania interaktywności są kluczowe. W czasach, kiedy wszyscy się spieszymy każda sekunda ma znaczenie.

Struktura strony

Prostota nawigacji, zrozumiała budowa hierarchii podstron oraz ich czytelny układ – oto podstawy dobrej struktury strony. Nadrzędnym celem podczas planowania lub przebudowy serwisu internetowego powinno być ułatwienie użytkownikowi dotarcia do interesujących go informacji. Osoba przeglądająca witrynę powinna bez problemu zrozumieć jej budowę po samym menu, strukturze linków oraz innym elementom nawigacyjnym jak np. menu okruszkowe (breadcrumns).

Optymalizacja treści i nagłówków

Treści jakie prezentowane są na stronie powinny być sformatowane w taki sposób, aby szybko można było je „zeskanować” wzrokiem i określić czy znajdę tutaj informacje, których szukam. Do tego celu stosuje się m.in. implementację struktury nagłówków, podział tekstu na sekcje oraz odpowiednie opisy nagłówków, które już na etapie wyników wyszukiwania mogą przekonać internautę do wejścia na stronę.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wew. wykorzystuje się do wskazania algorytmom jakie frazy kluczowe określają poszczególne podstrony. Jest to bardzo istotny czynnik optymalizacji ponieważ pozwala wyszukiwarkom zrozumieć intencję autora i uniknąć błędnej interpretacji słów kluczowych (jak w przykładzie ze sklepem z dynamitem).

Bezpieczeństwo

Certyfikat SSL to dzisiaj podstawa nie tylko z uwagi na bezpieczeństwo ale także kwestia PR. Witryna bez SSL w wyszukiwarce oznaczona jest jako „Niezabezpieczona”. Większość stron internetowych posiada elementy, które są narażone na włamania i wykorzystanie ich do innych niż zamierzone celów. Poza tym s są to systemy zarządzania stroną (CMS) oraz formularze kontaktowe oraz różnego rodzaju rozszerzenia zainstalowane na zapleczu witryny.

Czy warto korzystać z audytów SEO generowanych automatycznie?

Audyty generowane przez narzędzia automatyzujące pracę mają jedną zaletę – otrzymujesz je od ręki. Na tym kończą się ich zalety. Pojęcie audytu SEO to nie tylko sprawdzenie czy dane wymagania są spełnione, czy występują błędy, czy strona szybko się ładuje. Audyt SEO wykonany rzetelnie to przede wszystkim analiza połączona z interpretacją danych i przygotowaniem rekomendacji. Maszyny mimo szybkiego rozwoju technologii pozbawione są zdolności do interpretacji. Doskonałym przykładem jest narzędzie Google Page Speed Insights na którym bazuje większość narzędzi. W przedstawionym tam raporcie bardzo często Google mocno zaleca, aby ograniczyć zbędne skrypty JS będące np. kodem śledzenia z Google Analitycs lub Google Tag Managera. Takie raporty nadają się do ogólnego i szybkiego przeglądu ale w żadnym wypadku nie mogą być podstawą do budowy długoterminowej strategii SEO oraz działań marketingowych.

Jeżeli chcesz skorzystać z darmowego oficjalnego narzędzia Google Page Speed Insights wpisz w poniższe pole adres swojej strony internetowej i kliknij „Wykonaj audyt”. Na nowej karcie zostaniesz przekierowany bezpośrednio do raportu.

Darmowa wycena

Zapoznamy się z Twoim biznesem, a następnie skontaktujemy, by wspólnie wybrać najlepsze rozwiązanie dla Twoich potrzeb.

Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00 odpowiadamy w ciągu 1 godziny. Na pozostałe pytania odpowiemy następnego dnia roboczego do 11.00.

Zaufało nam ponad 3000 firm, wśród nich:

Wypełnij formularz odbierz wycenę

    Imię i nazwisko
    Nazwa firmy/domeny
    Adres e-mail
    Telefon
    Jak możemy Ci pomóc?

    Twoje dane są bezpieczne

    Zaufało nam ponad 3000 firm, wśród nich:

    Zarezerwuj termin

    bezpłatnej konsultacji SEO ze specjalistą

    Wyślij formularz