«
»
07/20/2020

[Google Moja Firma] Google będzie powiadamiać właścicieli kont o zawieszeniu wizytówki w serwisie poprzez e-mail

Bezpłatna wycena pozycjonowania Twojej strony www

Zastanawiasz się ile może kosztować pozycjonowanie Twojej strony internetowej? Wyślij do nas wiadomość - zazwyczaj odpowiadamy w ciągu kilku godzin!

Proszę o wycenę!

W tym artykule:

Kwestia zawieszania wizytówek w Google Moja Firma znana jest już od dawna i dosięgnąć może każdego. Problem nasilił się, gdy Departament Sprawiedliwości w Stanach Zjednoczonych rozpoczął dochodzenie w sprawie podejrzeń względem Google, gdzie analizowane było potencjalne nadużywanie pozycji firmy na rynku reklamy internetowej. To wtedy pojawił się nowy algorytm odpowiadający na zawieszanie i usuwanie wizytówek na szeroką skalę.

O ile samo zawieszenie nie powinno stanowić dużego problemu, to właściciele kont GMF narzekali na sposób komunikacji, a właściwie jej brak. Do tej pory o zawieszeniu wizytówki mogli dowiedzieć się jedynie podczas logowania się do swojego konta Google Moja Firma. Często w praktyce przekładało się to na mniejszą ilość telefonów, wizyt czy ruchu na stronie, a fakt ten łączony był z zawieszeniem wizytówki dopiero po jakimś czasie.

Co znajdzie się w powiadomieniu o zawieszeniu wizytówki?

Zgodnie z nowo wprowadzonym prawem europejskim, Google od teraz będzie powiadamiać właścicieli firm o podjętych działaniach względem ich wizytówki. W tym celu będą wysyłane formalne powiadomienia za pośrednictwem poczty e-mail. W wiadomości znajdzie się informacja o tym, że wizytówka faktycznie została zawieszona. Aby usprawnić proces, dołączone zostaną również linki do wskazówek zawierających wytyczne i wymagania oraz formularz pozwalający wnioskować o przywrócenie konta Google Moja Firma.

Niestety właściciele kont nie mają co liczyć na dokładniejsze wskazówki ze strony Google. Z tego co wiemy, Google odmawia podawania powodów, które wpłynęły na zawieszenie wizytówki, aby nie dawać wskazówek osobom oraz firmom tworzącym fałszywe wpisy i spamerom. 

Dwa rodzaje zawieszenia wizytówki: miękkie i twarde

Zawieszenia wizytówek w Google możemy podzielić na dwa rodzaje. Zawieszenie miękkie nie pozwala na zarządzanie wizytówką. Właściciele w tym wypadku nie mogą zaktualizować godzin pracy ani odpowiadać na recenzje użytkowników. Mimo to wizytówka pozostaje wciąż widoczna online i pokazuje się w wynikach wyszukiwania. Zawieszenie twarde powoduje natomiast całkowite usunięcie wpisu dotyczącego danej firmy. W praktyce Google częściej stosuje właśnie tę opcję. Co w takim wypadku?

Przede wszystkim spokój

Gdy już dojdzie do zawieszenia wizytówki w Google, właściciel lokalnej firmy musi dokładnie przeanalizować zaistniałą sytuację. Kluczem do rozwiązania jest dokładne przeczytanie wytycznych oraz zastosowanie się do wszystkich punktów. Panika i wysyłanie formularza przed dokładnym sprawdzeniem wytycznych i wprowadzeniem zmian  nic nie wskóra, a tylko zaszkodzi. Często zawieszenie może być spowodowane drobnym błędem jak na przykład źle wpisana nazwa firmy czy adres punktu sprzedaży. Jednak, gdy wykroczenia są poważniejsze lub trudne do zlokalizowania, przed wysłaniem formularza warto zwrócić się z prośbą o pomoc do specjalisty lub firmy zajmującej się pozycjonowaniem. Dzięki temu szanse na pozytywne rozpatrzenie sprawy znacząco wzrosną, a jest o co walczyć, gdyż po przywróceniu wpisu cała zawartość wizytówki oraz pozycja w rankingu wracają w ciągu 72 godzin.

Duża zmiana na plus, ale mogłoby być lepiej

Mimo iż w wiadomościach do właścicieli kont Google Moja Firma nie będzie pojawiała się przyczyna zawieszenia konta, to i tak można potraktować tę zmianę, jako bardzo duży plus. To nie tylko szansa na szybsze przywrócenie widoczności firmy w wynikach wyszukiwania, ale również minimalizacja strat, których przyczyna mogłaby być trudna do zlokalizowania bez powiadomienia od administracji Google.

Kamil Winiszewski
Kamil Winiszewski
Pasjonat ogólnopojętego marketingu internetowego. Od wielu lat zajmuje się SEO ale przez strach przed efektem Dunninga-Krugera nie ma śmiałości nazywania się ekspertem.

Powiązane wpisy

Zarezerwuj termin

bezpłatnej konsultacji SEO ze specjalistą

Wyślij formularz