Każdy posiadacz strony www powinien wciąż szukać nowych zabezpieczeń dla swojej witryny. Jednym z bardzo skutecznych i niedrogich jest zastosowanie certyfikatu SSL.
Co to jest SSL?
SSL, czyli Secure Socket Layer to narzędzie, które pomaga chronić prywatne dane w internecie. Przez prywatne dane można rozumieć np. loginy, hasła, czy numery kart kredytowych. Dzięki SSL połączenie między serwerem a użytkownikiem jest szyfrowane. Uniemożliwia to przechwycenie danych przez osoby trzecie.
Certyfikat SSL powinien być co najmniej stosowany tam, gdzie użytkownik podaje swoje dane. Są to np. sklepy internetowe, banki, portale społecznościowe etc. Informację o stosowanym zabezpieczeniu widzimy w pasku adresu w postaci zielonej kłódki, a także oznaczenia w postaci https (HyperText Transfer Protocol Secure) zamiast standardowego http. Jeśli SSL nie jest używany, zamiast zielonej kłódki widnieje napis „Niebezpieczna”.
SSL a e – Commerce
Stosowanie połączenia szyfrowanego jest bardzo istotne przy prowadzeniu sklepu internetowego. Dlaczego? Ponieważ użytkownicy podają w nim wszystkie dane wrażliwe. Certyfikat znacząco minimalizuje ryzyko wykradnięcia danych jak również wpływa na wzbudzenie zaufania u klientów.
Chcąc skorzystać z kampanii produktowych w Google, należy spełnić szereg wymagań jakie stawiane są przed sklepami internetowymi właśnie przez Google. Jednym z ważniejszych kryteriów jest obowiązkowe zabezpieczenie sklepu certyfikatem SSL. Sklepy starające się uruchomić reklamy PLA (Product Listing Ads) bez szyfrowanego łącza zostaną odrzucone, a ich produkty nie będą akceptowane w Google Merchant Center.
SSL a pozycjonowanie stron internetowych
Stosowanie certyfikatu SSL ma również pozytywnie wpływać na pozycję w wyszukiwarce Google. Oczywiście posiadanie tego certyfikatu nie wpłynie na to znacząco, jednak nie umknie to algorytmom Google. Jak wiadomo wpływ na SEO ma wiele czynników, takich jak odpowiednio dobrane słowa kluczowe, czy dostosowanie treści do tego, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarce. Algorytm Google, który odpowiada za pozycję strony w wyszukiwarce promuje poszczególne witryny nie tylko ze względy na np. szybkość wczytywania, ale także na poziom stosowanych zabezpieczeń.
[caption id="attachment_3207" align="alignleft" width="300"] Strona bez zabezpieczenia SSL[/caption]
[caption id="attachment_3206" align="alignleft" width="300"] Zabezpieczona strona internetowa certyfikatem SSL[/caption]
Google już od wielu lat promuje stosowanie certyfikatu SSL w stronach internetowych. Z tego także powodu w 2017 wprowadzono dodatkowe oznaczenia w postaci kłódki i napisu „bezpieczna” lub „niebezpieczna”. Dzięki temu właściciele stron z pewnością będą prędzej skłonni do zastosowania certyfikatu niż wcześniej, a dzięki temu u użytkowników pobudzi wzrost zaufania do danej witryny/firmy/sklepu.
Kamil Winiszewski
Pasjonat ogólnopojętego marketingu internetowego. Od wielu lat zajmuje się SEO ale przez strach przed efektem Dunninga-Krugera nie ma śmiałości nazywania się ekspertem.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.