Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, co lepiej wpływa na wysokość pozycji Twojej strony w rankingach: backlinki czy content? Poniżej dokładnie wyjaśniamy różnice oraz wpływ obu opcji na SEO strony internetowej.
Co wybrać — backlinki czy content?
Najlepiej jeśli w ogóle nie będziesz myślał w tych kategoriach. Zarówno linki prowadzące do Twojej strony z innych domen, tak samo content, są podstawowymi działaniami skutecznie wpływającymi na pozycjonowanie stron internetowych. Jednak na potrzeby tego poradnika zastanówmy się nad tym, co lepiej wybrać, gdybyś miał postawić tylko na jedno rozwiązanie.
Content działa na dwa sposoby
W przeciwieństwie do tworzenia sieci linków wartościowe treści na stronie przygotowujemy z myślą o użytkownikach i potencjalnych klientach. Właśnie dlatego content już na starcie wygrywa. Nie tylko wpływa na pozycjonowanie strony internetowej, ale pozwala dostarczyć treści, które edukują, przyciągają użytkowników i przekładają się na konwersje.
Wartościowe treści coraz ważniejsze w pozycjonowaniu stron
Już kilka ostatnich aktualizacji algorytmów Google pokazało jasno, że wartościowa treść ma coraz większe znaczenie w SEO. Zarówno w ujęciu ogólnym, jak i wpływie na lokalne pozycjonowanie stron. Mimo lakonicznych wypowiedzi pracowników Google na temat algorytmów również z ich publikacji możemy wnioskować, że strategie pozycjonowania powinny w najbliższych latach podążać w tym kierunku.
Content przekłada się na ilość backlinków
Paradoksalnie, wybór contentu ponad strategią budowania sieci linków, znacznie wpływa na większą ilość odnośników kierujących do Twojej strony! Użytkownicy potrzebują powodu, aby podlinkować Twoją stronę. Wartościowa treść jest kluczem do tego, aby polecić Twoją stronę znajomym, swoim obserwatorom w mediach społecznościowych czy nawet na forach lub w komentarzach. Takie linki naturalne są dużo bardziej wartościowe niż sztuczne linkowanie z farm linków czy katalogów.
Content definiuje Twoją działalność
Linki jedynie kierują do danej strony, biorąc pod uwagę ewentualnie słowa czy frazy kluczowe. Jednak to treść na stronie definiuje, to czym się zajmujesz. Wartościowy content powinien odpowiadać na pytania użytkownika i budować wizerunek eksperta w danej dziedzinie.
Content to również dobrze zoptymalizowane nagłówki, tytuły stron czy śródtytuły w tekstach. To również możemy zaliczyć równie do technicznej części SEO, ale przy tym do dostarczania wartości użytkownikom. Jasne sygnały i czytelne komunikaty przekładają się na wzrost widoczności Twojej marki oraz wiarygodność, która często jest decydująca w procesie podejmowania decyzji zakupowych czy wybierania usług.
Dobrze dobrane słowa kluczowe receptą na sukces
Wszystkie treści na stronie powinny być zoptymalizowane pod kątem fraz kluczowych, po wpisaniu których chcesz, aby pojawiała się Twoja witryna w wynikach wyszukiwania. Im częściej dodajesz treści na stronie, tym większa szansa, że wzrośnie Twoja pozycja w rankingach.
Odpowiedni wybór tematu oraz fraz kluczowych powinien być pierwszym etapem tworzenia treści do strony internetowej.
Pamiętaj jednak o tym, że tekst musi być przygotowany z myślą o czytelnikach, a nie napisany typowo pod algorytmy. Nie ma tu już miejsca na sztuczne upychanie słów i fraz kluczowych. Naturalnie przygotowane eksperckie treści docenią użytkownicy i roboty zbierające dane dla Google.
Dobry content pomaga w zbudowaniu odpowiedniej struktury strony
Dobrze zaplanowany content, to również okazja do stworzenia odpowiedniej struktury i wartościowego linkowania wewnętrznego. Dzięki temu zarówno użytkownicy, jak i roboty zbierające informacje dla algorytmów, odnajdą ważne treści na Twojej stronie. Co więcej, linki pomiędzy treściami będą wtedy umieszczane naturalnie, bez sztucznego lokowania odnośników wewnętrznych.
Podsumowując: wartościowy content powinien być na pierwszym miejscu!
Linki zewnętrzne zdecydowanie wciąż są ważnym elementem strategii pozycjonowania strony internetowej. Jednak gdyby wybierać spośród tytułowych dwóch opcji, to właśnie wartościowy content sprawdzi się dużo lepiej. Wpłynie nie tylko na pozycje w rankingach, ale również dostarczy dodatkowego ruchu na stronie, przełoży się na wiarygodność i wizerunek eksperta, a przy tym będzie tańsze od budowania zaplecza z linkami. Jeśli musisz wybierać, koniecznie postaw na dobrej jakości treść!
Kamil Winiszewski
Pasjonat ogólnopojętego marketingu internetowego. Od wielu lat zajmuje się SEO ale przez strach przed efektem Dunninga-Krugera nie ma śmiałości nazywania się ekspertem.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.